Управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM) е широко изпълнява стратегия за управление на взаимодействието на фирмата с потребители, клиенти и продажби перспективи. Това включва използването на технология за организиране, автоматизиране и синхронизиране на бизнес процеси - главно дейностите свързани с продажбите, но и тези за маркетинга, обслужването на клиентите и техническа подкрепа. Общите цели са да се привлекат и да се спечелят нови клиенти, да се грижат и задържат тези, за да примами бивши клиенти обратно в пъти, както и намаляване на разходите за маркетинг и обслужване на клиенти. Управление на взаимоотношенията с клиентите - широка стратегия за бизнеса, в това число клиентски интерфейс отдели, както и други отдели. Измерване и оценка на връзките с клиентите е от решаващо значение за прилагането на тази стратегия.