Креативен Дизайн

Наивно е да се твърди, че тенденциите, които се сменят в една или друга креативна област, се появяват точно на 1 януари всяка нова година. Сега обаче, може да обособим най-ярките тенденции, които предопределят направлението на съвременния уеб дизайн.

Това са актуални естетически похвати и концепции, към които дизайнерите все по-често обръщат поглед, за да придадат на своите проекти гореща модна визия.

Представеният списък с дизайнерски тенденции, които в момента набират скорост в областта на уеб дизайна могат да се превърнат и във ваше професионално вдъхновение и да ви помогнат да постигнете по-добри резултати.

Докато размишлявате как да ги инкорпорирате в собствения си стил или проект, се фокусирайте върху основната идея на всяка отделна тенденция. Не се страхувайте да се потопите смело в тези тенденция и да си позволите да бъдете силно повлияни от актуалните уеб дизайн идеи.

1. Огромни лога/ хедър Сплаш страниците са отживелица. За да направите незабравимо впечатление на посетителите на даден сайт, трябва да се доверите на тенденцията за огромни лога и също толкова големи хедъри. Този тип хедъри могат да заемат целия екран, но с една важна забележка: посетителите не трябва да кликат върху него, а да скролират надолу. Голяма част от посетителите имат фобия от кликане (резултат от лошата навигация от преди няколко години), а хедъри с такъв калибър вършат същата работа, като сплаш страница, без обаче да принуждават посетителите да кликат.
Основната идея: Огромните хедъри ще накарат посетителите да ви запомнят.

2. Скици и ръчно рисуван дизайн
Ръчно рисуваните дизайни не са нещо гениално ново, но няма как да отречем, че все още стоят в периферията на уеб дизайна. Много дизайнери се възхищават на стила, но се страхуват да създават свои собствени скици, защото не са много убедени в личните си художнически умения. Ако се вгледате в някои от най-популярните ръчно рисувани уеб сайтове обаче, ще забележите, че повечето дизайнери не могат да рисуват в най-прекия смисъл на думата. В крайна сметка целта на тези уеб проекти не е да бъдат изложени в музей на съвременното изкуство, а да създават у потребителите усещането, че границата между „студената” онлайн среда и вдъхновяващия артистизъм е заличена.

Скиците и ръчно рисуваните детайли през 2011 г. ще се използват за персонализиране на стандартни уеб сайтове по нов и вълнуващ начин.
Основната идея: Скиците и ръчно рисуваните елементи ще стават част от корпоративния дизайн.

3. Типография
Типография е една от най-трудните тенденции и ще продължи да бъда актуална и през тази година. С всички апели за лесна ползваемост, уеб дизайнери се страхуват да използват нови и различни шрифтове. Идеята за смесване на различни шрифтове и големини обаче не е напълно немислима. Шрифтове са предназначени да бъдат изследвани, модифицирани и оформяни така, че да отговорят най-адекватно на вашите конкретни цели. С правилното позициониране, всеки уеб сайт, който използва типографията, като основна дизайнерски елемент ще бъде по-интересен на читателите от друг, претрупан със снимки и картинки сайт.
Основната идея: Типография е все още нова тенденция, но притежава изключителен творчески потенциал.

4. Лейаут тип „една страница”
Лейаутите тип „една страница” ви предизвикват да отстраните всичко ненужно. През 2011 г. тази тенденция ще се отърве от странната навигация и ще стане още по-минималистична в подхода си. Мислете за тези сайтове като за визитни картички.
Основната идея: Лейаутите тип „една страница” са по-подходящи за лични профили, отколкото за корпоративни

5. Големи снимки и изображения
Подобно на огромните лога и хедъри, употребата на големи снимки и изображения има за цел да прикове вниманието на потребителя и да остави ясна следа за видяното в неговата памет. Големите снимки създават силен визуален ефект, които посетителите на сайта няма да забравят скоро. За разлика от огромния хедър в най-горната част на сайта, големите снимки не са част от брандирането на сайта. Вместо това, тези изображения събуждат любопитство на потребителите и ги подтикват да разгледат ги по-обстойно, ако не заради съдържанието и посланието им, то поне заради внушителните им размери.
Основната идея: Огромните снимки могат да бъдат използвани, за да приканят потребителите да разгледат не само самата снимка, но и целия сайт.

6. Промяна на перспективата
Със сигурност сте забелязали, че перспектива в много сайтове просто липсва. През 2011 г. обаче ще видим значителна промяна в тази насока – тенденцията, която се налага в уеб дизайна изисква промяна на перспективата към по-реалистичен изглед.
Основната идея: С промяната на перспективата, дизайнерите ще имат възможност да дадат на потребителите ново усещане за измерение в уеб сайтовете.

7. Интерактивен/Интуитивен дизайн
Преди време, нямаше как да посетите уеб сайт, без да се натъкнете на мигащ, подскачащ, въртящ се и пр. флаш интерфейс. Днес обаче флаш технологията се използва много по-професионално, креативно и в доста по-приемливи количества. Въпреки че някои дизайнери предпочитат JQuery за различни форми и изскачащите прозорци, флашът все още има своето място в уебсайт дизайна. Все пак никоя друга технология не може да съперничи на неговата интерактивност. През 2011 г., уеб дизайнери ще се предвижват към употребата на по-компенсиращи флаш елементи. Тъй като съвременният средностатистически Интернет потребител е доста опитен и „грамотен”, дизайнери ще се стремят да създават още по-интуитивни уеб сайтове, отколкото в миналото.
Основната идея: Интерактивният дизайн се завръща, за да направи уеб сайта занимателен и привлекателен и да задържи потребителите в него възможно най-дълго време.

8. Модални кутии
Модалните кутии са тенденция, набираща все по-голяма скорост и през 2011 ще се забелязва все по-често във виртуалното пространство. Модалната кутия шеговито може да се дефинира като големия, по-изискан брат на поп-ъп прозореца – модалната кутия е стилна, изглежда добре и е популярна. Модалните кутии са лесни за дизайн и още по-лесни за използване, което ги превръща в идеално решение за всеки дизайнер, особено, когато използваемостта е приоритет.
Основната идея: Модалните кутии ще продължи да изскачат и в проектите на 2011 г.

9. Минимализмът
Забравете за старата генерация минималистични уеб сайтове. Уеб сайтове на 2011 г. ще продължават да изобилстват от много празно пространство, но за сметка на това, ще впечатляват и със смела типология и изненадващи цветови схеми. Не всички минималистични сайтове ще се оставят на опростената черно-бяла цветова концепция и ще демонстрират свежи цветове.
Основната идея: Минимализмът в уеб дизайна ще се съюзи с типологията.

10. Огромен футър

Големият футър вече е неизменна част от дизайна на съвременните уеб сайтове, но през настоящата година, той ще става още по-голям и впечатляващ. Футърите на 2011 г. ще престанат да бъдат онзи задължителен, но безинтересен елемент от дизайна на уеб сайтовете и ще се интегрират много по-успешно в негова визия и функционалност. Огромните футъри ще привличат вниманието на потребителите не само заради нестандартните си размери, но и заради информацията, с която предоставят: най-вече актуализации от профилите на организация/личността в социалните мрежи, новини, фотострийм от Flickr.
Основна идея: огромните футъри ще съдържат не особено важна информация, която обаче ще има много по-личен характер и ще е от значение за комуникацията на компанията с нейните публики.

11. Ретро стил

Ретрото е новата мода в уеб дизайна. Въпреки че много уеб дизайнери се възхищават на ретро уеб дизайна, за повечето от тях може и да се окаже трудно всеотдайно да прегърнат идеята, защото това означава да пренебрегнат професионалния си стремеж да следват иновативните техники и стилове в уеб дизайна. Ключът към създаването на успешен ретро дизайн е да се почерпи вдъхновение от неговия тонус и скрита игривост. През 2011 г. ретро дизайн ще се сдобие с нов смисъл, тъй като дизайнерите ще намерят нови начини да му отдадат заслужена почест .

Основна идея: ретрото е ново!

12. Интро кутии

Полета за семпло приятелско представяне от рода на "Здравейте, казвам се ..." ще намират все по-голямо приложение в уеб дизайните на 2011. Все повече дизайнери започват да оценяват простота и силното впечатление, което този вид директно представяне правят на потребителите. Ако се чудите дали да създадете отделна страница „За нас” или интро кутия, просто се доверете на актуалната тенденция и заложете на второто. Интро кутиите са задължителни, ако сте принудени да представите много информация на сравнително малко пространство. Освен, че през тази година интро кутиите ще се радват на креативен дизайн, те ще се позиционират и на доста нетрадиционни места.
Основна идея: Нестандартен начин да кажете "Здравей."

13. Оформление като за списание

Тъй като все повече хора мигрират от удобствата на традиционната преса към онлайн инфотейнмънта, дизайнерите са изправени пред предизвикателството да им осигурят лесен преход. В уеб дизайна се наблюдава движение към умишлено търсене на ефекта от оформление на списанията. Информацията е внимателно организирана на началната страница, като на посетителите се дава възможност да разгледа и да намери темата, която ги интересува. През 2011 г. лейаутът тип оформление на списание ще намери много добро приложение най-вече при дизайна на блогове.

Основна идея: лейаутът тип оформление на списание ще бъде използвани в инфотейнмънт сайтове.